Dag 2 - Zweten in de Panamese stadsjungle

14 juli 2017 - Panama City, Panama

Bij het overbruggen van een tijdsverschil tussen 2 continenten is het zaak om zo snel mogelijk in het nieuwe ritme te komen - Ethel weet daar alles van. Maar dat lukt nooit in één keer, dus rond 5 uur vanmorgen waren we toch echt allemaal klaarwakker. Geen probleem dus om rond 7 uur aan het ontbijt te zitten. Ruim 2 uur later stonden we in wandeloutfit bij het bezoekerscentrum van een heuse stadsjungle. Het Parque Nacional Metropolitano is een omvangrijk park aan de noordkant van de stad. Alleen aan de aangelegde paden zie je dat het een park is, want verder doet het niet onder voor een echt tropisch regenwoud. We hebben bijna 4 uur gewandeld en daarbij apen, joekels van mieren en spinnen, kleurrijke vogels en een bizarre soort borstelrups gezien. Ook heel bijzonder: het uitzicht op wolkenkrabbers van de de stad vanaf het hoogste punt in het woud. Schitterend!
Nadat we door een taxi-chauffeur waren teruggebracht die zijn rijbewijs bij een pakje mantequilla (zoek dat maar eens op!) leek te hebben gekregen, hebben we nog een paar uur bij het - kleine maar fijne - zwembad op het dak van het hotel doorgebracht. Eerst nog wel even boodschappen bij de supermercado gedaan, want we hebben een eigen keuken en we hoeven dus niet iedere avond uit eten te gaan. Daarna wederom vroeg naar bed, we hebben nog een paar uur in te halen...