Dag 8: reisdag naar het volgende park

5 augustus 2019 - Murchison Falls National Park, Oeganda

De eerste week van de vakantie zit er al weer op! Het gaat veel te snel allemaal, dus we proberen er zo veel mogelijk van te genieten.

Vandaag verlieten we Kidepo. Deze accommodatie was erg goed. Prachtig gelegen op een heuvel met uitzicht op het nationaal park, vriendelijke bediening, prima bedden en sanitair en uitstekende maaltijden. Aanrader!

Stipt om 9 uur vertrokken we. De eerste 3,5 uur van onze reis richting het noordwesten van Oeganda waren over de bekende rode onverharde wegen, waar Ben soms zeer behoedzaam moet rijden om ons heel te laten en de modder de auto af en toe flink laat glijden. Onderweg moesten we een keer 5 minuten wachten. Een vrachtwagen met koeien blokkeerde de weg en Ben durfde het niet aan om er over de schuine kant langs proberen te rijden. Er stonden ook circa 10 personen langs de kant te wachten. Het bleek te gaan om een voertuig met een lekke band, die moest nog achterin ingeladen worden. Gelukkig kon het voertuig daarna verder en bleken de 10 personen ook allemaal mee te reizen. De koeien moesten dus een beetje inschikken.

Vanaf Kitgum was de weg geasfalteerd, wat een stuk prettiger reed.  U betekent dat niet dat je de hele tijd door kunt rijden, want bij ieder dorp, school of hut liggen flinke verkeersdrempels.

Met onderweg enkele pauzes en een verrassing van Ben die via zijn telefoon een versie van ‘lang zal ze leven’ op de autoradio voor Eline liet horen (in Oeganda ben je een week jarig), kwamen we om 16:45 aan bij onze volgende bestemming, een lodge ten noorden van Murchison Falls, het grootste nationale park. Morgen gaan we hier een hele dag doorbrengen. Na eventjes met een geïnteresseerde Duitser te hebben gepraat die hier ook verblijft, zijn we met Ben gaan eten in het restaurant in het park en hebben we daarna nog wat spelletjes Uno gedaan. Daarna vroeg naar bed, morgen vertrekken we alweer om 6:30...

1. Teun en Lineke Rijsdijk:
    6 augustus 2019
    Wat een mooie verhalen van jullie belevenissen. We kijken er elke keer weer naar uit!
    Lieve groet van ons