Dag 5 - Het paradijs in Gamboa

17 juli 2017 - Gamboa, Panama

We zijn klaar met de taxi's. Best gezellig hoor, om af en toe een praatje te hebben met een Panamese chauffeur en onderweg redelijk ontspannen de omgeving te kunnen bekijken. Maar nu begint het echte werk: zelf het land verkennen met een gehuurde auto. Vanmorgen hebben we de Kia Sportage (lekkere grote bak waar alle koffers goed in passen) opgehaald bij Avis. De man achter de balie deed eerst nogal moeilijk over het feit dat we zelf een eigen verzekering voor schade en diefstal hadden afgesloten (dit scheelt een paar honderd euro!), maar uiteindelijk kregen we de auto gewoon mee. Maar wel met 2 uitdagingen: De volgende locatie zien te bereiken zonder navigatiesysteem en daarbij de lokale tolwegen zien te vermijden. Maar wij zijn inmiddels niet meer voor 1 gat te vangen; het blijkt dat je Google Maps op de iPad  ook offline kunt gebruiken, zodat we die als navigatiemiddel konden gebruiken om het gezin veilig en vakkundig de stad uit te loodsen. Op weg naar Gamboa, dat 25 km boven Panama City op de kruising van het Panama-kanaal en de Rio Chagres ligt, aan de rand van het nationale park Soberiana. En dat kun je gerust een paradijs noemen. Onze accommodatie is gebouwd in koloniale stijl en vanaf ons balkon heb je een magnifiek uitzicht op de rivier en het tropische woud. De meiden zijn ook erg gecharmeerd van het prachtige zwembad. En aangezien het vandaag vrijwel de gehele dag onbewolkt was, hebben we daar maar gelijk gebruik van gemaakt. Na het dure, maar erg lekkere dinerbuffet (waarbij ieder minimaal 4 desserts heeft genuttigd) hebben we in een open busje de night safari ride gedaan die bij de prijs is inbegrepen. Daarbij hebben we een aantal capibara's (klinkt als een cocktail, maar ziet er anders uit), een luiaard en 4 papegaaien gezien. Dat belooft veel voor de komende dagen!

1. Ethel:
    18 juli 2017
    Dat Resort in Gamboa ziet er idd uit als een paradijs . Je zou er bijna blijven ☺️. Wat heerlijk!
  2. Martijn:
    18 juli 2017
    We zitten hier nog 3 dagen en gaan nog een paar mooie wandelingen door het woud maken en met een kayak over de rivier. Met het zwembad als dagelijks toetje moet het wel uit te houden zijn