Dag 6 - Zieke Eline

18 juli 2017 - Gamboa, Panama

Deze dag liep anders dan we hadden gedacht. De reden: Eline heeft waarschijnlijk iets met noten gegeten. Het gevolg: die arme meid heeft de ochtend op bed doorgebracht en enkele malen moeten overgeven. Daarna kreeg ze ook nog eens over haar hele lichaam bulten die voor veel jeuk zorgden. We hebben dit wel vaker bij haar gezien, maar nu was het wel heel erg. Terwijl Rachel Eline verzorgde, zijn Senna en ik met de auto naar het dorpje gereden. Op internet had ik gelezen dat daar een klein kruideniertje moest zitten, maar ook in het bijzonder kleine dorp duurde het erg lang om die te vinden.
Nadat we de lunch op de hotelkamer hadden genuttigd (met uitzicht op een gezellige familie capibara's in het graslan) zijn we toch maar in de auto gestapt om een sendero (wandelpad) op te zoeken. Eline was weer een klein beetje opgeknapt en de omgeving is te mooi om binnen te blijven. Dat de lucht inmiddels iets donkerder was geworden hield ons niet tegen...maar binnen 10 minuten nadat we de wandeling waren begonnen, barstte er een onvervalste tropische bui boven ons los. Gelukkig was er in het bos een afdak waar we onder konden schuilen. Na een half uur werd het droog, waarna we terug naar de auto liepen en de wandeling op een andere plek hervatten. We hoopten natuurlijk nog meer wilde dieren te zien (kickuh! zou Freek Vonk zeggen), maar ondanks alle geluiden om ons heen was er geen leven te ontdekken...totdat we bijna bij de auto waren en alsnog een paar zwarte apen hoog in de bomen zagen zitten. Het grappige is dat je de wilde dieren regelmatig kunt ruiken als je in het bos loopt. Maar probeer ze maar eens te lokaliseren...
Terug bij hotel heeft Senna nog snel een duik in het zwembad genomen, voordat we een eenvoudige maaltijd in de bar hebben genuttigd. Waar we nog getuige waren van een bijna-strijd op een muur tussen een verdwaalde bidsprinkhaan (zo'n dier waar je eng van kunt gaan dromen) en een kleine gekko. De gekko kwam steeds dichter bij de sprinkhaan, maar durfde het niet aan om hem aan te vallen. Blij voor de sprinkhaan keerden we huiswaarts om te gaan slapen. Morgen vroeg op voor een jungletocht met gids!

1. Dorien:
    19 juli 2017
    Ah wat sneu voor Eline! Hoop dat ze zich snel wat beter gaat voelen!
  2. Teun en Lineke Rijsdijk:
    19 juli 2017
    Eline, wordt maar gauw beter hoor. We denken aan jullie. Allemaal een knuffel.
  3. Ethel:
    Goedemorgen familie Rijsdijk,
    Ik hoop dat het inmiddels weer goed gaat met Eline. Vandaag gaan jullie een jungletocht doen dacht ik. Ik ben benieuwd. Op één van jullie foto's (van gisteren) staan er donkere dieren in een veld. Wat zijn dat voor dieren precies?
    Hier zonet een enorme hoosbui gehad met zelfs hagelstenen. Het is een uur geleden nu maar inmiddels schijnt de zon al weer en is het al weer 29c!!
  4. Martijn:
    20 juli 2017
    Vandaag was Eline weer helemaal de oude. De donkere dieren op de foto zijn capibara's. Het is het grootste knaagdier ter wereld en er huist een hele familie van in het veld waar wij op uitkijken.