Dag 18: een verblijf op hoog niveau

15 augustus 2019 - Lake Bunyonyi, Oeganda

Het reizen in den verre van de ene locatie naar de volgende zorgt voor een prettig ritme van opstaan, gezamenlijk ontbijten met ananas/watermeloen/bananen, pannenkoeken en toast, koffers inpakken en het kortstondig afscheid nemen van de lodge en de omgeving. Dit was een locatie we zeker nog wel eens willen terugkeren, vanwege het aardige personeel, het schitterende uitzicht en de heerlijke douches. Maar we moeten voort!

De verplaatsing van vandaag duurde 3,5 uur en voerde ons naar Lake Bunyonyi. Dit is een erg mooi deel van Oeganda, glooiend met zonovergoten thee- en bananenplantages langs prima asfaltwegen. Het doet af en toe aan een tropische versie van iets als de Vogezen denken.

Rond 13:30 kwamen we aan bij onze accommodatie. Bewust hebben we gekozen voor een luxe onderkomen aan het prachtige meer, in de hoop dat we hier met een paar dagen mooi weer lekker kunnen genieten voordat we aan de lange terugreis naar eindpunt Entebbe gaan beginnen. Het begint vandaag in ieder geval goed, want het is zonnig. Na ingecheckt te hebben, hebben we snel wat gegeten en ons omgekleed in de ruime familiekamer om daarna aan het zwembad neer te vlijen. Daar hebben we de rest van de middag doorgebracht, waarbij Martijn nog even in het meer heeft gezwommen. Vanwege de kans op Bilharzia (worminfectie) kan dat lang niet overal in Oeganda, maar hier is het veilig en zwemmen er ook geen langwerpige beesten met scherpe tanden rond.

Rond 18:00 zijn op het terras gaan zitten voor een lekker drankje (Rachel nam een cocktail), om vervolgens binnen in het restaurant te gaan eten. Lake Bunyonyi ligt op 2000 meter hoogte, dus in de avond koelt het snel af. Het eten is hier zeer goed en de keuze is ruim. En hoewel het hier duurder is dan het eten op de vorige locaties, valt het in vergelijking met Nederland mee. Oeganda is voor de toerist over het algemeen behoorlijk prijzig, maar dat geldt niet voor het eten.

1. Teun en Lineke Rijsdijk:
    16 augustus 2019
    Geniet er nog van de laatste dagen in Oeganda.
    Lieve groet van ons.
  2. Martijn: