23 juli dag 1+2 Amsterdam - Medan: reis naar de evenaar

23 juli 2015 - Medan, Indonesië

Wat ruim een jaar geleden als een wild idee van Rachel ontstond, is vandaag echt begonnen: onze reis naar Sumatra, Java en Bali.
De heenreis verliep betrekkelijk voorspoedig. Met de taxi naar Schiphol, om vervolgens in ruim 13,5 uur naar Kuala Lumpur te vliegen. Best wel een lange zit, maar met boeken, films en elkaars gezelschap was het wel te doen. Op de aansluitende vlucht naar Medan hadden we wel wat vertraging, dus vermoeid werden we begroet door de chauffeur die ons al met een naambordje stond op te wachten. Snel nog even een paar miljoen roepiah gepind en daarna naar ons hotel gereden. Toch wel weer even wennen aan het hectische verkeer en de - laten we zeggen opportunistische- rijstijl van de locals. In het hotel nog even een schoonheidsslaapje gedaan, daarna naar het zwembad. Echt een oase van rust en natuur, dit verblijf!
Na een diner van nasi goreng, sate ayam, pisang goreng en frietjes zijn we vroeg naar bed gegaan. Morgen gaan we naar de jungle!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl