25 juli dag 3 Tangkahan: brommers, palmolie en lianen

25 juli 2015 - Tangkahan, Indonesië

Na een prima nachtrust en een heerlijk ontbijt van fruit, toast, cake, bami en loempiaatjes vertrokken we om 9 uur. Onze chauffeur van vandaag heet Reesi en hij leek minder haast te hebben als de snelheidsduivel van gisteren. Wel zo prettig als bijrijder! Vanuit het busje hadden we prima zicht op het bonte leven van Medan. Brommers met complete gezinnen van 5 personen, voertuigen vol met bananen of andere exotische vruchten, felgekleurde moskeeen en een bonte verzameling van stalletjes trok aan ons voorbij. Erg grappig om af en toe een Nederlandse term tegen te komen, bijv. 'Doorsmeer' bij een stalletje waar je motorolie kunt kopen.
Langzamerhand werd het landschap steeds meer bepaald door de palmolieplantages, en verschenen er gaten in het wegdek. We hebben zelfs even moeten stoppen om wat stenen bij een bruggetje te leggen, anders kwam de auto er niet overheen.
Na 3,5 uur rijden kwamen we aan in Tangkahan, waar we het laatste stuk over een 70 meter lange touwbrug (gaaf!) te voet moesten afleggen. Onze koffers konden we tegen betaling laten dragen. Alex (de eigenaar) verwelkomde ons met een drankje. Hij runt de Jungle Lodge maar woont het grootste deel van het jaar bij zijn Duitse vrouw en kinderen in München. We hebben hem nog wel even gevraagd om de paar gaten in de klamboe met plakband te dichten...
Na de lunch zijn we naar de rivier gegaan en hebben Senna en Eline lekker in het water gespeeld. Een paar lianen dienden als schommel. Op de terugweg zagen we de eerste apen door de bomen slingeren!
Terug in ons chalet en net voordat we wilden gaan eten, brak er een tropische regenbui boven ons los. Een muur van regen, letterlijk oorverdovend en zeer indrukwekkend.
Na het avondeten in het restaurant hebben we de jungle trekking voor morgenochtend geboekt en zijn we op tijd naar bed gegaan. Lekker geslapen, ondanks het traditionele Sumatraanse gezang op de achtergrond.