Dag 19 - Sightseeing in omgeving Boquete

31 juli 2017 - Boquete, Panama

Na de forse wandeltocht van gisteren hebben we het vandaag wat rustiger aan gedaan. Niet dat we niet actief zijn geweest; we hebben vandaag veel gezien van Boquete en omgeving, maar geklauterd hoefde er niet te worden.
Na een korte duik van Eline en Senna in het zwembad (dat we voor onszelf hebben, er zijn verder geen gasten in het park) zijn we met de auto de omgeving gaan verkennen. Martijn had nog verwoede pogingen gedaan om een kolibrie die hangend in de lucht uit een bloem drinkt te fotograferen, maar daarvoor heb je toch echt een professionele camera nodig (en wat meer geduld). De eerste stop was bij de petrogliefen in Caldera, rotstekeningen uit de oertijd in grote stenen. De volgende halte was bij een mooie waterval, waarna we de Jungla de Panama Widlife Refuge bezochten. Dit is een kleinschalig opvangcentrum voor wilde dieren die meestal door Panamezen als huisdier werden gehouden en om verschillende redenen opvang nodig hadden. We waren wederom de enige gasten, dus kregen we een privé-rondleiding en mochten achtereenvolgens de apen, papegaai, parkieten, uil, konijnen en wasbeer eten geven en vasthouden. Daarnaast werd er op het terrein ook nog een flink aantal poesjes en honden opgevangen. Vooral de meiden genoten enorm van het contact met de dieren. Erg goed dat dit opvangtehuis bestaat, vandaar dat we dit met een donatie hebben gesteund.
Nadat we in een postkantoor uit jaren 50-sfeer postzegels hadden gekocht en de vakantiekaarten hadden verstuurd, reden we door naar een spectaculaire rotswand van 6-hoekige basaltkolommen, ooit gevormd door een vulkaanuitbarsting van lava dat in zee is gestold. Dit is een favoriet terrein voor klimmers, wat wij natuurlijk ook even hebben gedaan. Omdat we er geen genoeg van kregen, reden we nog even verder. Het is een bergachtig gebied met uitbundige tropische bossen en prachtige bloemen, doorsneden door woeste rivieren die het regenwater afvoeren. Als je van wandelen houdt, ben je hier aan het goede adres.
We sloten onze trip af met een lekker Italiaans ijsje in Boquete. Terug bij ons huisje nog een kleine wandeling over het terrein langs de rivier gemaakt, daarna wraps klaargemaakt en gegeten. Morgen vertrekken we naar de laatste grote bestemming voordat we in een paar etappes terug naar Panama City rijden: Isla Colon (Bocas del Toro). Daar blijven we 4 nachten.