Dag 24 - Apen nemen afscheid

5 augustus 2017 - Santiago, Panama

We hadden de wekker vanmorgen om 7 uur gezet, maar voor die tijd werden we al gewekt door het geluid van vallende taken en vruchten uit de bomen op ons dak, met af en toe wat gebrul tussendoor. Er bleek een hele familie apen boven ons te zitten waar we in onze nachtkledij nog een kwartiertje met veel plezier naar hebben staan kijken. Erg toepasselijk, onze accommodatie heet tenslotte Monkey Tree.
Om 9 uur waren we klaar om naar de haven te vertrekken. Het leek een goede reisdag te zijn, want het miezerde wat. Ruim op tijd sloten we aan in de rij met auto's voor de ferry van 10 uur. Maar 1,5 uur later was er nog steeds geen boot te zien. Navraag in een café in de buurt wees uit dat de ferry een extra oversteek naar een ander eiland maakte, waardoor we uiteindelijk pas om 11:15 vertrokken. Inmiddels was het wel droog geworden.
De rest van de reis verliep wel volgens plan. Over de wegen waar we op de heenreis ook al waren gekomen, reden we naar Santiago, waar we om 18:15 aankwamen bij ons hotel. Na een snelle hap in de buurt zijn we op tijd gaan slapen. Morgen rijden we naar Panama City nog 250 km), waar we de auto gaan inleveren.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl