Dag 25 - Terug waar het avontuur begon

6 augustus 2017 - Panamá, Panama

Geplaagd door de jeuk van de muggenbulten die we afgelopen dagen collectief hebben opgelopen, betraden wij vanmorgen de ontbijtruimte van ons hotel. Met onze kennis van het Spaans (beperkt) en de kennis van het Engels van de serveerster (geen woord) duurde het lang voordat duidelijk was wat we voor onze ontbijtbonnen konden krijgen. Een flink bord gemengd fruit en wat toast rijker verlieten we het hotel om verder te reizen naar Panama City. Terwijl het display in de auto temperaturen tot boven de 34 graden aangaf, werd het beeld om ons heen steeds levendiger en kwamen er meer auto's op de weg.
Aangekomen bij de hoofdstad konden we weer gebruik maken van de offline navigatie via Google Maps, waardoor we in staat waren om ons hotel te vinden zonder gebruik te hoeven maken van tolwegen. Het was gaaf om via de imposante brug over het kanaal te stad te betreden en de zaken te herkennen die we ruim 3 weken geleden bij aankomst al hadden bewonderd: de skyline van het zakencentrum, het oude stadscentrum Casco Viejo en de weg daaromheen over zee, het biomuseum en de boulevard. Rond 15:00 gaven we de sleutel van onze auto af voor valet parking en checkten we in bij het Sheraton Grand Panama hotel. Daarna konden we de auto gelijk weer laten voorrijden, want we moetsen onze dierbare Kia Sportage gaan inleveren. De 2300 km die we ermee hebben afgelegd zijn ons prima bevallen, het is een comfortabele auto met genoeg ruimte voor al onze bagage. Het inleveren ging soepel, waarna we met een stokoude taxi terug naar het hotel reden. Daar aangekomen pikten we de meiden op om naar de fitnesszaal te gaan. Rachel en ik leefden zich daar een klein half uur uit op crosstrainer, (spinning)bike en loopband, alvorens ons aan te sluiten bij Eline en Senna in het buitenwembad.
De avondmaaltijd hebben we gegeten in een Mexicaans restaurant op 5 minuten loopafstand. Daarna nog genoten van een italiaans ijsje, waarna Senna terug in het hotel ons en wat andere gasten nog trakteerde op een paar nummers op de piano in de lobby. Kan ze haar pianojuf toch nog vertellen dat ze zelfs op vakantie in Panama heeft geoefend...

1. Ethel:
    7 augustus 2017
    Lieve familie, Jullie laatste dag in Panama is aangebroken. Geniet er van en neem de herinnering mee in je hart.
    By the way, de KLM zit in het Riu Panama Plaza hotel. Niet in jullie Sheraton. Dat hadden jullie anders wrschnlk wel gemerkt.
    Ik wens jullie alvast een hele goede vlucht met de KLM naar huis. Dikke kus van ons xxxx
  2. Teun en Lineke Rijsdijk:
    7 augustus 2017
    Lieve kinderen,
    Een mooie vakantie om op terug te zien. We zijn zeer benieuwd naar jullie verhalen. Een voorspoedige terugreis en tot ziens .
    Met lieve groeten,
    Teun en Lineke