11 augustus dag 20 Tegallalang: bezoek aan Ubud

11 augustus 2015 - Ubud, Indonesië

Vanmorgen werden we wakker met een flinke regenbui. Dat viel tegen, want we hadden gepland om deze morgen lekker bij het zwembad te blijven. In plaats daarvan hebben we het rustig aan gedaan en nog een spelletje Yahtzee gedaan, alvorens om 12:30 met de shuttle service naar het centrum van Ubud te rijden, een ritje van 20 minuten.
Ubud staat bekend als het artistieke en culturele hart van Bali. De laatste jaren is het (volgens de reisgids) ooit zo authentieke dorp door het massatoerisme (ja, daar doen wij ook aan mee) ontdekt en daardoor een stuk commerciëler geworden. Het deel dat wij hebben gezien was niet bijzonder interessant. We hebben wat over de markt gelopen, nog een paar souvenirs gekocht (we zijn het afdingen inmiddels behoorlijk beu), hebben een ijsje gegeten en hebben het Koninkliijk Paleis en de Pura Taman Saraswati (waterpaleis) bezocht. Die laatste had wel een mooie lotusvijver.
Omdat de zon inmiddels volop scheenu hadden we ons hotel gebeld met de vraag of onze taxi terug ons een uur eerder kon oppikken. De receptionist had helaas niet goed begrepen WAAR we opgepikt wilden worden, met als gevolg dat we een half uur moesten wachten en de zon bij terugkomst al achter de bomen was verdwenen. De meiden zijn alsnog gaan zwemmen, Rachel heeft zich een uur lang heerlijk laten masseren door een Balinese masseuse en Martijn heeft een Bintang (Indonesisch biertje) opengetrokken. Eind goed, al goed.
Eline en Senna hebben weer een paar nieuwe Nederlandse vriendjes ontdekt, dit keer 2 jongere jongens uit de Den Haag. Het is wel van korte duur, want zij gaan morgen naar een andere plaats. Na het eten hebben we nog even met hun ouders gesproken. Nederlanders zijn hier qua Europeanen trouwens wel in de minderheid, we komen vooral veel Fransen tegen (die zich soms ook als echte Fransen gedragen). En ik kan je verklappen dat ze wel degelijk Engels spreken! (al is het dan met een Allo Allo accent...)

1. Ethel:
    12 augustus 2015
    Hallo, Ik hoop dat de massage Rachel goed bevallen is. Lijkt me lekker rustgevend als je moe en verkouden bent.
    Maar een Bintang smaakt denk ik ook wel als het 30 graden is. Inmiddels hebben wij onze Lonely Planet en ons fotoalbum van Bali er bij gezocht. We hebben vast niet zo veel foto's als jullie haha! Wel leuk om de herinneringen op te halen via jullie reisverhalen. Het is heerlijk om te lezen.
    Marloes wilde nog wat vragen maar aangezien jullie niet (kunnen) reageren) via deze reislogger zal ik wel namens Marloes een appje naar Rachel sturen. Voor nu een fijne avond en hopelijk worden jullie morgen enthousiaster over Ubud.
  2. Martijn:
    12 augustus 2015
    Hoi Ethel,
    We kunnen wel reageren hoor, we hebben het gewoon zo druk! Hardstikke leuk dat je zo met ons meeleeft. Rachel kon de afgelopen dagen geen Internetverbinding met haar telefoon maken, dus ze heeft nog geen appjes kunnen beantwoorden. We gaan het straks weer even proberen.
    Groetjes, Martijn