13 augustus dag 22 Sanur: spelen met Ricky Martin

13 augustus 2015 - Sanur, Indonesië

Rond 10 uur namen we afscheid van de omgeving van Ubud en gingen we op weg naar Sanur, waar we de laatste 2 dagen van onze vakantie zullen doorbrengen. De wegen op Bali zijn over het algemeen iets rustiger, er staan wat meer bomen langs de kant van de weg en je komt heel veel uitingen van het Boeddhisme tegen (vooral tempels). De rijstijl van onze chauffeur vandaag was ook heel anders dan die op Java; hij reed alsof hij zijn eerste rijles kreeg. Toch waren we ruim op tijd in ons hotel in Sanur. Dit hotel heeft meer dan 300 kamers, heel wat anders dan de kleinschalige accomodaties die we tot dusverre hadden.
Eén onderdeel van omvangrijke vakantieprogramma hadden we nog niet met Eline en Senna gedeeld. Op de hotelkamer vertelden we ze dat we zouden gaan zwemmen met...een dolfijn! Dat nieuws werd met veel enthousiasme ontvangen.
We werden met een busje opgehaald, waarna een een paar straten verderop 4 Australische, zwaar getatoeëerde jongeren in het busje aanschoven. Bij het strand aangekomen schoven we aan bij een grotere groep en werden we na enige wachttijd met een boot naar een platform 100 meter uit de kust gebracht. Daar werden we in groepen gedeeld en aan een dolfijn met begeleider toegewezen. Onze dolfijn heette 'Ricky Martin' en samen met een ander (wederom Australisch) gezin mochten wij hem aaien, gaf hij ons kusjes, mochten we met hem dansen, vis voeren en ging hij een bal voor ons halen. Alsof we zelf in het bad van Dolfinarium lagen. Heel erg leuk om dit mee te maken.
Na ruim een half uur werden we weer teruggebracht met de boot, kregen we een drankje en gingen met het busje terug naar het hotel. Daar hebben we ons snel omgekleed en zijn we naar het dichtsbijzijnde stuk strand gelopen, een kleine 10 minuten van het hotel. Helaas verdween de zon al snel achter de bomen, waarna we terug zijn gegaan naar het hotel en de meiden nog lekker even in het grote zwembad daar hebben gezwommen. Het diner hebben we niet in het hotelrestaurant genuttigd maar in  een straatje vlakbij, waar het stukken goedkoper en gezelliger was. Morgen sluiten af met een knaller: Waterbom! (Google het maar...)

1. Ethel:
    14 augustus 2015
    Lieve Rachel, Martijn, Eline en Senna, Wat supergaaf dat jullie "privé gezwommen hebben met Ricky Martin. Ik neem aan dat jullie daar meer foto's van hebben.
    Vandaag dus lekker spetteren en glijden bij de Waterbom op Bali. Wat een heerlijke afsluiter voor jullie. Op Kreta stikt het ook van dat soort waterparadijsjes.
    Vanmiddag (over 4 uurtjes ) vertrek ik naar Schiphol. Ik zal jullie reisverhalen en foto's missen. Vraag me alleen af, aangezien jullie al om 6.45 op zondag landen of jullie slechts een tussenstop op Kualalumpur (KUL) hebben en geen overstap. Dat hoor ik wrschnlk later wet. Dit was mijn laatste contact naar jullie. Geniet nog even van de bijzondere plek, reis en nogmaals een heel goede vlucht naar huis. Kom veilig weer in Bergschenhoek. Als ik niet hoefde te vliegen zorgde ik dat ik er stond om 6.45 bij de aankomst hal. Liefs, Peter, Daniël, Marloes en ik. Dikke kus.
  2. Teun en Lineke Rijsdijk:
    Lieve allemaal,
    Wat hebben we genoten van jullie verhalen en belevenissen.
    Je komt er niet over uitgesproken. Ik had gisteren ook een berichtje naar jullie gestuurd maar waarschijnlijk niet goed verzonden want ik kan het nergens terugvinden.
    Geniet ook deze dag van de Waterbom, ziet er spectaculair uit op internet.
    En heb een goede vlucht naar huis.
    Liefs en een knuffel van Teun, Tom en Lineke
  3. Martijn:
    14 augustus 2015
    Bedankt lieve familie, we hebben ook genoten van jullie reacties en medeleven. We kijken ernaar uit jullie weer in Nederland te ontmoeten!
    Liefs van Martijn, Rachel, Eline en Senna