14 augustus dag 23 Kuta: afscheid in stijl

14 augustus 2015 - Kuta, Indonesië

Kuta is het meest toeristische deel van Bali en trekt veel Australische jongeren die er komen feesten en genieten van zon, zee en strand. Hier ontploften in 2002 twee bommen die aan veel toeristen het leven kostten. 'Waterbom' als naam voor een pretpark lijkt dan ook wat ongelukkig gekozen - maar dat terzijde.
Waterbom staat wereldwijd in de top 3 van waterparken, en dat lijkt ons terrecht. We hebben ons een hele dag lang van de hoogste, langste en snelste waterglijbanen laten glijden, zonder of met een 'tube', alleen of met z'n tweeën of zelfs met vieren tegelijk. In sommige banen glij je door een ingewikkeld bochtencircuit, bij anderen stap je in een capsule waar de bodem wegvalt en je met hoge snelheid (tot wel 70 km/h!) recht naar beneden valt en binnen 5 seconden tot stilstand komt. We hebben ons enorm goed vermaakt en een dag lang waterpret gehad. Behalve de glijbanen zelf was ook de organisatie zeer goed: nergens lange wachtrijen, en bij elke baan zowel boven als beneden deskundig, vriendelijk en vrolijk personeel. En de pizza tijdens de lunch was ook nog eens erg lekker. Een aanrader, dit park!
Nadat we tijdens de heenrit al een leuk gesprek hadden gehad met een chauffeur die ons interessante zaken vertelde over Bali (o.a. de corruptie bij de politie), hadden we op de terugweg ook een spraakzame man die ons veel over de rituelen van de Balinezen vertelde. Moe maar voldaan keerden we om 19 uur terug bij het hotel, waarna we direct een eenvoudig restaurantje opzochten voor een snel diner. We kijken stiekem al uit naar het ontbijt morgenochtend, want dat is in ons hotel zeer uitgebreid. Maar het is ook de dag dat we afscheid nemen van Bali en van Indonesië. Een bijzonder mooi land met bijzondere mensen, waar we ruim 3 weken lang een fantastische reis met het gezin hebben gemaakt. Dankbaar en vol met herinneringen keren we terug naar Nederland! We bedanken iedereen die ons vanuit Nederland of de V.S. heeft gevolgd. De reacties op onze reisverhalen waren hartverwarmend en zeer welkom. Tot binnenkort!

1. Dorien:
    15 augustus 2015
    Het was super leuk om jullie reisavonturen zo te kunnen volgen. Goede reis weer naar huis!