Dag 17- Afscheid met loempia's

29 juli 2017 - Boquete, Panama

Toen we vanmorgen onze spullen hadden ingepakt, voor de laatste maal genoten hadden van het schitterende uitzicht op de baai van Playa Hermosa en afschied wilden nemen, had onze gastvrouw Ida net een grote schaal met Indonesische loempia's gemaakt. Zij is afkomstig van Java en zelfs in Panama weet ze nog de benodigde ingredienten voor de lekkerste Oosterse recepten te vergaren. Enfin, 3 kwartier later zaten we nog steeds in haar keuken te praten en hadden we allemaal minimaal 3 loempia's gegeten (op aandringen van Ida, maar ze waren heerlijk!) Senna had haar als Whatsapp contact toegevoegd, er was natuurlijk een groepsfoto gemaakt, geknuffeld met de hond Spot en ik had van Theo begrepen dat hij vroeger een paar bedrijven had die hij op zijn 49e had verkocht, waarna hij was gaan rentenieren. Gaat ons niet lukken denk ik...
Met heerlijk weer (32 graden en zon) vertrokken we uit Boca Chica. In de drukke stad David bezochten we een grote Rey supermarkt om boodschappen voor lunch en diner te doen. Zoals wel vaker in het buitenland bleek ook nu weer dat de kosten van levensmiddelen in Nederland relatief laag zijn, en de keuze vrij groot. We betalen hier ruim 5 dollar voor een pot chocoladepasta bijvoorbeeld.
We reden verder en na wat zoeken vonden we uiteindelijk de juiste afslag naar ons nieuwe onderkomen in Caldera, nabij Boquete. In deze omgeving zijn in 2014 de 2 Nederlandse meiden in de jungle verdwenen. Geen zorgen: wij hebben de uitzending van Break Free meerdere keren bekeken en zullen voorzichtig zijn. Wandelen zullen we hier zeker gaan doen, want het is hier groen, bergachtig en er zitten veel vogels. We hebben een huisje aan de rivier op een kleinschalig complex (4 huisjes) tussen de bomen en exotische planten. Door de regen die vanaf 1500 losbarstte is de rivier een kolkende massa van bruin water geworden. Er loopt een wandelpad langs dat we deze dagen gaan verkennen.
Na het eten hebben we op initiatief van Senna wat yoga-oefeningen gedaan. Morgen spierpijn vrees ik. Vooral die Adelaar heeft me genekt....Oh ja, de Wifi is hier trouwens niet zo best, dus de blogs zullen de komende dagen misschien wat later verschijnen.